25 sierpnia 2020

145. [PRZEDPREMIEROWO] Laura Kneidl „Someone Else”

„Łączyła nas wprawdzie głęboka przyjaźń, ale nie było żadnych gwarancji, że będziemy trwać wiecznie, bo tego co nas łączyło było tak dużo jak dzielących nas różnic.”


Autor: Laura Kneidl (w tłumaczeniu: Joanny Grzelak)
Tytuł: „Someone Else”
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 480
Data wydania: 09.09.2020 r
Moja ocena: 7/10 

Opis: „Cassie i Maurice byliby idealną parą: są najlepszymi przyjaciółmi, mieszkają razem, oboje pasjonują się literaturą fantasy, i, co najważniejsze – kochają się. Mimo to ich drogi się rozchodzą. Auri gra w piłkę nożną, ma wielu znajomych i jest towarzyski, natomiast Cassie raczej ucieka od świata i obraca się w wąskim kręgu przyjaciół. Z czasem coraz bardziej się obawia, że to, co łączy ją z Aurim, nie jest tak silne jak to, co ich dzieli...” (Źródło: Wydawnictwo Jaguar)


„Doskonale wiedziała, jaki rodzaj relacji powinien nas łączyć. Ale moje przeklęte serce nie chciało tego słuchać.”


Opinia: „Someone Else” to drugi tom serii Someone od Laury Kneidl, w którym autorka przedstawia nam losy znanych już z „Someone New” - Cassie i Auriego. Tę dwójkę bardzo polubiłam już w pierwszej części, więc poznanie ich historii, to była dla mnie czysta przyjemność.

Cassie i Auri to współlokatorzy, których łączy nie tylko dzielnie mieszkania, ale także szczera przyjaźń i wspólne zainteresowania. Autorka sprawnie zbudowała relację między nimi, która jest bardzo naturalna i niewymuszona. Cassie to typowy introwertyk, który na co dzień walczy ze swoimi problemami i stara się przezwyciężyć swoje lęki. Natomiast Auri, to jej totalne przeciwieństwo- popularny sportowiec, któremu ciężko momentami być sobą. Laura Kneidl w prosty sposób połączyła ze sobą te dwa kontrastujące charaktery i stworzyła wyjątkową relację opartą na przyjaźni oraz wzajemnym wsparciu.

„Someone Else” nie jest książką wymagającą, jest napisana prostym językiem, a fabuła nie jest niczym nowym. Bez „dram” i jakiś wielkich emocjonujących wydarzeń, jednak w historii tej urzekło mnie to „coś” i przede wszystkim szczerzy bohaterowie. Cassie, to taka bohaterka, z którą nietrudno było mi się utożsamić, bo posiada wiele cech, które i ja posiadam. Ma swoje kompleksy, chwile zawahania się, nie wierzy w siebie, ale jednak ciągle brnie do przodu. Choć jej niektóre wybory i zachowania, mogłyby być dla niektórych niezrozumiałe, tak dla mnie były w pełni przekonujące.

O czym w skrócie jest „Someone Else”? To przyjemna opowieść o przezwyciężaniu swoich słabości, o przyjaźni oraz poznawaniu samego siebie. Może i Was nie zaskoczy, ale gwarantuję, że spędzicie z nią kilka dobrych chwil.

Co mnie dodatkowo zaskoczyło? To, że w przeciwieństwie do pierwszego tomu, w tym mamy ilustracje, które są naprawdę urocze i stanowią naprawdę idealne dopełnienie tej powieści.








Za możliwość przeczytania przed premierą dziękuję Wydawnictwu Jaguar! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz