1 grudnia 2019

103. Joanna Szarańska „Choinka cała w śniegu”


Tytuł: „Choinka cała w śniegu” 
Autor: Joanna Szarańska
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 362
Data wydania: 30.10.2019 r
Moja ocena: 6/10

Opis: „W bloku przy ulicy Weissa prym wiedzie pani Michalska – dozorczyni zawsze gotowa służyć pomocą. Mieszkańcy przychodzą do niej po rady i wsparcie, a kiedy nadchodzi ten niezwykły czas, to jej najbardziej zależy na tym, by sąsiedzi byli sobie bliscy jak rodzina. Zanim jednak wszyscy zaczną świętować, muszą wyjaśnić sobie kilka spraw. Pomoc potrzebującym nie tylko ich zjednoczy, ale i sprawi, że odkryją w końcu, co jest naprawdę ważne. W codziennym zabieganiu warto na chwilę przystanąć i zachwycić się magią świątecznego drzewka. Blask lampek choinkowych, iskrzący się biały puch za oknem, spotkania i rozmowy z najbliższymi…” (Źródło: Czwarta Strona)



Opinia: Nigdy wcześniej nie miałam okazji zapoznać się z twórczością autorki i dlatego może strasznie ciężko jest mi ocenić tę książkę. Z jednej strony pozycja ta jest bardzo optymistyczna i ciepła, czuć w niej klimat świąt. Z drugiej strasznie ciężko było mi się wkręcić w fabułę, która prowadzona jest z perspektywy wielu postaci. Postaci, które są niezwykle barwne, charakterne i świetnie wykreowane, ale jednak ich mnogość sprawia, że łatwo początkowo się pogubić. Zabrakło mi  także w całej tej historii głębszego sensu i celu. Były niestety momenty, w których przebrnięcie przez tą powieść było wyzwaniem. Gdyby jednak patrzeć na to, że ukazana jest tutaj zwykła codzienność prostych ludzi i nie oczekiwać nic więcej to można by było ocenić ją naprawdę wysoko. Mnie jednak zabrakło tego „czegoś”, a zwłaszcza emocji, które są dla mnie niezwykle istotne w literaturze obyczajowej. Jestem jednak świadoma faktu, że na moją ocenę wpływać może fakt, że nie czytałam poprzednich książek z tej serii. Myślę, że za jakiś czas dam szansę pozostałym. Może wtedy mój odbiór tych pozycji się zmieni o 180 stopni, bo czuję, że ta seria ma potencjał.




Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz