4 kwietnia 2018

21. Victoria Schwab "Okrutna pieśń"


Cześć!

Dziś słów parę o „Okrutnej pieśni” autorstwa Victorii Schwab, które było moim pierwszym zetknięciem się z piórem tej Pani. 



Autor: Victoria Schwab
Tytuł: Okrutna pieśń
Wydawnictwo: Czwarta Strona 
Ilość stron: 432
Ocena na Lubimy Czytać: 7,8/10
Moja ocena: 8/10


„Właśnie tak sobie powtarzał, raz za razem, aż uwierzył, ponieważ prawda to nie to samo co fakt. To była kwestia osobista.”

Kate Harker i August Flynn są następcami przywódców podzielonego miasta – miasta, gdzie z przemocy zaczęły rodzić się prawdziwe potwory. Kate chciałaby dorównywać bezwzględnością ojcu, który pozwala potworom wałęsać się po ulicach, a ludziom każe płacić za ochronę. August chciałby być człowiekiem, mieć dobre serce i odgrywać większą rolę w obronie niewinnych przed potworami – niestety sam jest jednym z nich. Może ukraść duszę, wygrywając pieśń na swoich skrzypcach. Jednak Kate odkrywa jego tajemnicę… (źródło: czwartastrona)


"Monstra, monstra, małe, duże,
Przyjdą ci odebrać życie.
Corsaj, Corsaj, Zęby, szpony,
potnie, pożre na surowo.
Malchaj, malchaj, blady, chudy,
wyssie krew, aż będzie suchy.
Sunaj, sunaj, czarnooki,
pieśń zanuci, porwie duszę."


Książka sama w sobie jest naprawdę bardzo dobra. Czytało mi się ją lekko i przyjemnie, lecz na początku ciężko było mi się wkręcić w akcję. Wydawało mi się, że książka jest o niczym, Kate mnie irytowała swoim zachowaniem... aż do połowy książki. Moim zdaniem tam dopiero zaczęło się coś dziać i wtedy nie mogłam już się od niej oderwać. Zakończenie nie wywołało u mnie wielkiego wow, ale jednak zaciekawiło mnie do tego stopnia, że na pewno sięgnę po kolejną część! Sam pomysł na fabułę rewelacja. Może jeszcze za mało przeczytałam w swoim życiu, lecz stwierdzam, że z taką historią się jeszcze nie spotkałam. Zdecydowanie to dla mnie powiew świeżości, czegoś nowego. Na plus jest dla mnie także to, że historia ominęła te wszystkie ckliwe,romantyczne wątki, których po prostu nie lubię w tego typu powieściach.  

Komu polecam? Zdecydowanie Wszystkim, którzy lubią mroczne klimaty i potwory. 
A Wy czytaliście "Okrutną pieśń"? Co o niej myślicie? :)



domiczyta




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz