18 lutego 2018

9. Harlan Coben "Odnaleziony"

Cześć!
To moje ostatnie spotkanie z Trylogią Harlana Cobena o Mickey Bolitar i jego przygodach. Książkę podobnie jak resztę części przeczytałam w dość szybkim czasie. 😊




Autor: Harlan Coben
Tytuł: Odnaleziony
Liczba stron (w całej trylogii) 672
Ocena na Lubimy Czytać: 7/10
Moja ocena: 6/10


Czasami staramy się postępować dobrze, ale nieszczęścia i tak nas znajdują. Stale sobie o tym przypominam.


Minęło osiem miesięcy od tragicznej śmierci ojca Mickeya. Osiem miesięcy kłamstw, przemilczeń i pytań bez odpowiedzi. Chłopak wciąż wierzy, że wypadek samochodowy, w którym ojciec podobno zginął, był jedną wielką mistyfikacją. Ekshumacja zwłok tylko utwierdza go w tym przekonaniu. Mickey próbuje dociec prawdy o ojcu, ale prowadzi jeszcze dwa niezależne śledztwa. Jedno dotyczy afery dopingowej w szkolnej drużynie koszykówki. Drugie – zaginięcia chłopaka jego przyjaciółki Emy. Chłopaka, który być może w ogóle nie istnieje. (źródło: wydawnictwo Albatros) 

Nikogo nie zaskoczę swoją opinią, będzie ona dość krótka, ponieważ podtrzymuje to co napisałam o poprzednich częściach tej trylogii. Książkę nadal czytało się szybko i przyjemnie, nadal Coben powtarzał wiele opisów z poprzednich części-starając przypomnieć nam co się w nich wydarzyło. Tym razem obyło się bez nierealistycznych sytuacji, które w normalnym życiu nie mogłyby mieć miejsca. Książka od samego początku dążyła do tego, by wszystkie nie wyjaśnione wątki, zostały w tym tomie zamknięte. Co sprawiło, że nagle otrzymujemy wszystkie odpowiedzi na nurtujące nas pytania i zagadki, pozbawiając tym samym całą historię aury tajemniczości i zaintrygowania. Już po niemal połowie, wiemy jak książka się zakończy. Bohaterowie nadal wzbudzają we mnie wiele sympatii. Dlatego trochę zdenerwował mnie fakt, że autor tak bardzo nie postarał się, by w kończącym książkę epilogu, wyjaśnić czytelnikom co dzieje się z dalszymi bohaterami, poświęcił im bardzo mało miejsca i uwagi.

Cała trylogia jest godna uwagi mimo, że nie otrzymamy od niej zbyt wielu emocji, sensacyjnych zdarzeń, trzymającej w napięciu, krwawej akcji- ale na spokojne wieczory polecam. Cała trylogia w mojej ocenie zasługuje na 7/10 . 


domiczyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz