12 października 2018

46. Amy Harmon "Prawo Mojżesza"


"Nigdy nie dostrzegamy tego, co oczywiste, dopóki nie uderzy nas prosto w twarz."
Autor: Amy Harmon
Tytuł: Prawo Mojżesza
Tłumaczenie: Marcin Machnik
Wydawnictwo: EditioRed
Ilość stron: 360
Moja ocena: 9/10

Opis: Znaleziono go w koszu na pranie w pralni Quick Wash. Miał zaledwie kilka godzin i był bliski śmierci. Jego matka, młoda narkomanka, porzuciła go zaraz po narodzinach. Zmarła zresztą kilka dni później. Mojżesz przeżył — dziecko z problemami, z którego wyrósł chłopak z problemami. Był urodziwy i egzotyczny, niespokojny, mroczny i milczący. Samotny. Budził lęk i ciekawość. I oto któregoś lipcowego dnia osiemnastoletni Mojżesz zjawił się na farmie rodziców niespełna siedemnastoletniej Georgii. Miał pomagać w codziennych zajęciach. Był pracowity i energiczny, ale też oschły i nieprzenikniony. Fascynujący i przerażający. Georgia, wbrew ostrzeżeniom i zakazom, zbliżyła się do niego... I zaczęła tonąć. (źródło: wydawnictwo editiored)

"Każdy zawsze mówi o równym traktowaniu. I ja to rozumiem. Naprawdę. Ale może zamiast być ślepym na kolory, powinniśmy celebrować kolor, we wszystkich jego odcieniach. Wkurza mnie to, że powinniśmy ignorować nasze różnice jakbyśmy ich nie widzieli, podczas gdy dostrzeganie ich nie musi być negatywne."

Opinia: Po tę książkę sięgnęłam z polecenia Karoliny z profilu come.book i nie żałuję żadnej przeczytanej strony! To cudowna historia o młodzieńczej miłości, obietnicach i wielu pozytywnych i negatywnych emocjach. Chociaż nie ukrywam, że początek był dość nudny, a bohaterowie po prostu mnie irytowali, to cieszę się, że akcja się w ten sposób rozwinęła. Bardzo podobało mi się to, że autorka połączyła romans z fantastyką, elementami paranormalnymi? Nie wiem sama jak to określić :) ale ten zabieg dodał tej historii wyjątkowości oraz niepospolitego charakteru. Pozycja ta dostarczyła mi wielu wzruszeń i skłoniła do wielu refleksji. Myślę, że zostanie ona w mojej pamięci na dłuższy czas. 


domiczyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz