26 czerwca 2018

43. Jeff Wheeler "Córka złodzieja"

"W naszym życiu nie zawsze dostajemy to, na co zasłużyliśmy lub czego chcemy. Ale to jak radzimy sobie z tymi nieszczęściami kształtuje nasz charakter."

Autor: Jeff Wheeler
Tytuł: Córka złodzieja
Tłumaczenie: Robert Kędzierski, Anna Krochmal
Ilość stron: 440
Wydawnictwo: Jaguar
Ocena na Lubimy Czytać: 6/10
Moja ocena: 6/10

Opis wydawnictwa: Owen Kiskaddon przybył na dwór budzącego postrach króla Severna jako więzień i wkradł się w łaski porywczego monarchy udając, że jest prawdziwie obdarzonym przez Źródło. Dziewięć lat później niegdyś lękliwy Owen wyrósł na pewnego siebie młodzieńca, szkolonego w wojennym rzemiośle i polityce przez diuka Horwatha i zakochanego po uszy w przyjaciółce z dzieciństwa, wnuczce diuka. Błoga przyszłość, na którą czekają Owen i Elysabeth Mortimer wydaje się niemożliwa z powodu machinacji króla. Pretendent do tronu Severna przysiągł, że odbierze mu koronę Królewskiego Źródła. Severn zamierza jednak uporać się z tą groźbą wykorzystując Elysabeth jako przynętę, by usidlić uzurpatora i zmuszając Owena – który w tej niebezpiecznej grze staje się pionkiem – do wyboru pomiędzy wypełnieniem obowiązku a oddaniem. Gdy truciciele i szpiedzy złowrogo krążą wokół, a na horyzoncie czai się wojna, Owen musi zdecydować się na bolesne poświęcenia, by odeprzeć napierające cienie wojny i klęski. Czy rozdarte serce Owena podąży ścieżką króla, czy też zaryzykuje wszystko dla miłości? (źródło: Wydawnictwo Jaguar)


Moja opinia: Jest to drugi tom serii fantasy Królewskie Źródło. W pierwszym tomie mało było porywających wątków. Owen po prostu poznaje swoje nowe życie, stara się przeżyć z pomocą życzliwych wobec niego osób, otaczają go intrygi i wszechobecna chęć posiadania coraz większej władzy. A najbardziej co mnie urzekło w poprzednim tomie to były jego urocze zalążki przyjaźni z Evie. W tym tomie przenosimy się już do nastoletniego życia Owena, który po uprzednim przeszkoleniu na Północy został sojusznikiem króla. Codziennie szkoli także swoje moc od Źródła i odkrywa jej siłę. W bohaterze następuje widoczna przemiana, nie jest już małym, strachliwym chłopcem, a pewnym siebie, inteligentnym wojownikiem. Szczerze mówiąc bardziej przypadł mi do gustu ten młody, zagubiony chłopiec. Akcja podobnie jak w poprzedniej części nie zaintrygowała mnie tak jakbym tego oczekiwała. Pomysł na fabułę i jej realizacja są dobre, ale tutaj podobnie jak w pierwszej części autor pozwolił sobie na powolne rozwijanie się wątków i spokojne prowadzenie tej historii. Znajdziemy w niej co prawda trochę bitew, śmierci, zatruć ale zabrakło w tym wszystkim takiego "wow".  Ta książka nie jest zła w żaden sposób, czytało mi się ją szybko i przyjemnie dzięki prostemu stylowi. Wydanie bardzo mi się podoba, jest mapka i spis postaci z krótkimi opisami, a każdy rozdział rozpoczyna się tym samym detalem i ozdobną pierwszą literą. Są to takie fajne smaczki nadające trochę klimatu tej historii. Aczkolwiek myślę, że ta historia bardziej trafi do młodszych odbiorców, bo w mój bardzo już ukierunkowany trafił średnio. Bardzo nasuwa mi się określenie, że ta cała seria może być taką "Grą o tron" dla młodzieży - bez wulgarnych scen,  bez opisów rozlewów krwi, zagmatwanych relacji i wątków. Jeśli będę miała kiedyś okazję to na pewno dokończę tą serię, ale nie jest jak na razie ona moim priorytetem. 


domiczyta



Za egzemplarz do opinii bardzo dziękuję wydawnictwu JAGUAR!

2 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu i raczej odpuszczę, to kompletnie nie moja tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi czegoś zabrakło w tej książce dlatego, aż tak się nią nie zachwyciłam. Chciałabym mimo wszystko skończyć tą serię z nadzieją na lepsze kolejne części. 😊

      Usuń