18 marca 2018

16. Harlan Coben "Już mnie nie oszukasz"

Hej!

To moje kolejne spotkanie z Harlanem Cobenem. Tym razem w naprawdę intrygującym thrillerze "Już mnie nie oszukasz".


Autor: Harlan Coben
Tytuł: Już mnie nie oszukasz
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 416
Ocena na Lubimy Czytać: 7,4/10
Moja ocena: 8/10

"Powiedzenie osobie z depresją, aby wzięła się w garść i wyszła do ludzi, jest tym samym co powiedzenie człowiekowi ze złamanymi nogami, aby przebiegł przez pokój."

BĘDZIESZ MUSIAŁ SIĘ ZASTANOWIĆ NAD TYM, W CO MOŻESZ WIERZYĆ I KOMU POWINIENEŚ UFAĆ ... Maya Stern, była oficer sił specjalnych, niedawno powróciła do domu z misji w Iraku. Pewnego dnia zamontowana w jej domu ukryta kamera, mająca śledzić zachowanie opiekunki dwuletniej Lily, ukochanej córeczki Mai, nagrywa filmik z udziałem bawiącej się dziewczynki i jej ojca. Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku, gdyby nie fakt, że Joe został brutalnie zamordowany dwa tygodnie wcześniej. Wytrącona z równowagi kobieta zastanawia się nad tym, co przed chwilą zobaczyła. Czy może uwierzyć w to, co widziała? Ale to przecież by oznaczało, że Joe żyje. Czy to w ogóle możliwe? Była przecież naocznym świadkiem jego zabójstwa, a po wszystkim zorganizowała mu pogrzeb. Aby znaleźć odpowiedzi na nurtujące ją pytania, Maya musi uporać się z mrocznymi tajemnicami własnej przeszłości. Gdy tego dokona, będzie zmuszona stawić czoła nieprawdopodobnej i niekoniecznie przyjemnej prawdzie o swoim mężu… i o sobie. (źródło: wydawnictwo Albatros)

Ah cóż to była za przyjemność przeczytać tak dobrą książkę. Poza tym, że te wydania z Albatrosa są cudowne to przede wszystkim sama książka utwierdziła mnie ona w przekonaniu, że moja skromna biblioteczka na pewno wzbogaci się o kolejne pozycje tego autora. Pomysł na fabułę i jej realizacja na prawdę stawia poprzeczkę innym przeczytanym przeze mnie ostatnio thrillerom. Ciekawa, intrygująca oraz mocno trzymająca w napięciu do ostatniej strony. Autor zdecydowanie wie, jak można przyciągnąć czytelnika. Zauważalne jest to, że Coben był w formie pisząc tą historię. Książkę czyta się bardzo szybko. Język prosty,a tłumaczenie wyszło bardzo fajnie. Nie można odmówić jej szybkiego tempa akcji. Jedyne do czego mogłabym się przyczepić jest mała wyrazistość bohaterów, tyczy się to również głównej pani oficer. Zabrakło mi wgłębienia się dokładniej w temat jej problemu, a niestety zostało to zrobione dość pobieżnie.  Mimo wszystko ma ona w sobie to coś co nie pozwala jej odłożyć na dłuższy okres czasu. 


Macie inne godne polecania książki tego autora? Chętnie się dowiem!

ps. Co sądzicie o mocno przerabianych zdjęciach? Nie ukrywam trochę poniosła mnie fantazja przy pierwszym. 😁

domiczyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz