1 marca 2018

12. Podsumowanie czytelnicze- luty

Hej!

Jako, że dziś oficjalnie przywitaliśmy miesiąc marzec czas na podsumowanie czytelnicze lutego. Ile książek udało mi się przeczytać i jak je oceniam?




Mimo tego, że luty jest najkrótszym miesiącem w roku udało mi się przeczytać 10 książek. Myślę, że to całkiem fajny wynik. Zacznijmy może od najlepszych pozycji: 

1. "Słowik" Kristin Hannah 



Moja ocena: 9/10 
Naprawdę  piękna historia, o ile literaturę wojenną można tak określić. Bardzo poruszająca i wywołująca wiele emocji. Skłaniająca do refleksji. Dopracowana w każdym calu, idealnie opowiada o wadze miłości, rodzinie i odwadze. Polecam każdemu.


2. "It ends with us" Colleen Hoover


Moja ocena: 9/10
Książka porusza ciężki temat przemocy w małżeństwie. Każde moje spotkanie z tą autorką kończy się tak samo. Zachwyt, wielkie emocje i przeżywanie historii wraz z bohaterami jej książek. 


3. "Tajemna historia" Donna Tartt




Moja ocena: 8/10
Czego możemy się spodziewać sięgając po tę książkę? Przede wszystkim ciekawej, wyrafinowanej powieści, która mimo dość powolnego rytmu, trzyma w napięciu i zaskakuje. Warto wspomnieć, że "Tajemna historia" nie jest książką dla każdego. Trzeba chcieć odnaleźć się w wielu poplątanych wątkach, lubić nieśpieszną narrację z powolnym rozwojem sytuacji. Popieram zdecydowanie opis wydawnictwa, że Tajemna historia to trzymająca w napięciu, intelektualna opowieść o moralności, sztuce, karze i odkupieniu, o błędach młodości, oczekiwaniach wobec innych i samego siebie. A także jest to opowieść o młodych ludziach, którzy odkrywają, jak łatwo jest zabić, a jak trudno jest żyć.

4. Rebecca Donovan "Oddychając z trudem" 
5. Rebecca Donovan "Biorąc oddech"

Moja ocena całej serii: 8/10 
Pierwsza i druga część tej serii mnie zachwyciła, kolejna książka o problemach, szargająca moimi emocjami. Ocena byłaby wyższa gdybym oceniała tylko dwie pierwsze. Po sięgnięciu po ostatnią mój zapał opadł. 

6. Remigiusz Mróz "Nieodnaleziona"


Moja ocena: 7/10 
Mimo męczących zwrotów akcji, pogubienia się chyba samego autora w fabule i brakującej "kropki nad i" pozycja godna polecenia. Książkę czytało mi się naprawdę bardzo szybko. Intryga poprowadzona jest niezwykle dynamicznie. Nagłe zwroty akcji sprawiły, że byłam coraz bardziej zainteresowana.

7. Harlan Coben "Schronienie"
8. Harlan Coben "Kilka sekund od śmierci"
9. Harlan Coben "Odnaleziony"



Moja ocena (dwie pierwsze) : 7/10

Moja ocena (ostatnia): 6/10
Moje pierwsze spotkanie z Harlanem Cobenem, całą serię oceniam pozytywnie. Ciekawy pomysł na fabułę, lekka i wciągająca. Mimo tego, że ostatnia była już bardzo przewidywalna, a tytuł od razu zdradził fabułę, a także powtarzających się od pierwszej części opisów. 



10. B.A Paris "Za zamkniętymi drzwiami" 


Moja ocena: 5/10 
Niestety ta książka wypadła w moim miesięcznym zestawieniu najgorzej. Bardzo dużo nadziei w niej pokładałam. Pomysł na fabułę na plus. Jednak już sama realizacja dość kiepska, przewidywalna i niedopracowana. A szkoda, bo po tylu pozytywach na jej temat spodziewałam się naprawdę dobrego thrillera. 


I to by było na tyle, fajnie jeżeli dotarliście aż do końca. A Wam ile książek udało się przeczytać w lutym? Jakie z nich wypadły najlepiej? Chętnie poczytam o tym w komentarzach. 



domiczyta 

5 komentarzy:

  1. Ja niestety nir mogę pochwalić się aż taka długa lista, w lutym udało mi sie przeczytać jedynie cztery książki. Gratuluje! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cztery książki to i tak sporo! :) pomyśl, że są osoby, które wcale nie czytają.

      Usuń
    2. Fakt, to jest jeszcze smutniejsze. ;)

      Usuń
  2. Imponujący wynik! :) z Twojego zestawienia moim ulubionym tytułem jest "It ends with us" :)

    Pozdrawiam:)
    Dominika
    domciachoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) ferie studenckie na pewno się do tego przyczyniły . :) Również bardzo spodobała mi się ta pozycja, prawie jak wszystkie, które czytałam tej autorki..:)

      Usuń